Subject: 13190 Lüganuse vald Metsa tee mahasõit
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Jul 2024 07:44:02 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Regiina Pihlak <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 3, 2024 4:57 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: Triinu Kooskora <[email-masked]>
Subject: Metsa tee mahasõit

Tere

Saadame riigitee nr 13190 Purtse - Liimala - Kõrkküla km 2,872 
projekteeritud ristmiku lahenduse ning palume võimalust koosolekuks, et 
antud ristmiku lahenduse osas selgusele jõuda. Meie soov ristmik rajada ilma 
riigitee laienduseta.

Käesoleva lahendusega nähakse ette ristmiku lahendus selliselt, et riigitee 
osa laiendamist ei vajaks.

Kommentaar projekteerijalt ristmiku lahendusele:

Riigitee nr 13190 Purtse - Liimala - Kõrkküla puhul on tegemist 4,59 
kilomeetri pikkuse teega, kus katte laius varieerub, vastavalt teeregistri 
andmetele, 3,20 -3,30m vahel.  Lõigule jääb piisavas koguses mahasõite ja 
ristmike alasid, kus saavad vajadusel kaks sõiduki üksteisest mööduda.

Antud analoogiast on lähtutud ka uue mahasõidu rajamisel. Selle asemel, et 
laiendada riigiteed ja tekitada lokaalne laiend, on projekteeritud laiem 
mahasõidu ala, kus vajadusel saab ka suurem sõiduk vastutuleva liikleja 
mööda lasta ning ohutult sõitu jätkata (vt allpool olevat skeemi), samal 
ajal on tagatud ka manöövrid mahasõidul.

Tulevikus, kui riigitee rekonstrueeritakse normide kohasele laiusele, on 
võimalik mahasõidu raadiuseid vähendada. Hetkel pannakse riigitee 
rekonstrueerimise kohustus arendaja õlgadele ja oleks ainuke sihilikult 
tehtud laiend 4,59 km pikkusel teel. Olukorra teeb keeruliseks veel asjaolu, 
et riigitee ristlõike laiust on üheselt paika panna väga keeruline - 
tegemist on kõrvalmaanteega, mis  nõuab minimaalselt 7,0m laiust katet ehk 
kaks korda laiemat kui on tänane kate.

Oleme omalt poolt suhelnud Transpordiameti projektijuhi Rainer Kuldmaaga, 
kes tunneb kohalikku olukorda ja on meie lahenduse omalt poolt üle vaadanud 
ning leidnud, et sellisel kujul (ilma riigitee laienduseta) ristmiku 
lahendus antud olukorras on piisav.

Paluksime võimalust koosolekuks, kus saaksime ristmiku lahenduse üheskoos 
läbi rääkida. Meie soov oleks ristmik ilma riigi tee laienduseta rajada.

Lugupidamisega

Regiina Pihlak

juhatuse liige

Sinilahe OÜ